Frankowi pogromcy mitów CHF - analiza umowy Poradnik frankowicza Nasze wygrane w CHF

W przypadku zapytań o stan sprawy uprzejmie prosimy o wiadomość e-mail celem przygotowania stosownej informacji na podstawie akt i portalu sądowego.


Tel.: 71 737 37 22

Tel.: 500 74 11 97

Tel.: 530 842 583

Śmierć danej osoby w wypadku komunikacyjnym jest dla jej bliskich zdarzeniem wyjątkowo bolesnym i trudnym. Bardzo często pozostawia ono po sobie trwały ślad na psychice. To może uprawniać do otrzymania stosownego zadośćuczynienia. Jakie jednak przesłanki należy spełnić, by liczyć na tego rodzaju rekompensatę? Komu konkretnie przysługuje zadośćuczynienie za śmierć osoby bliskiej w wypadku komunikacyjnym? Poniżej szczegółowe wyjaśnienie.

W pierwszej kolejności należy wyjaśnić, czym w ogóle jest zadośćuczynienie. Tym terminem określa się świadczenie przysługujące w przypadku zaistnienia szkód o charakterze niemajątkowym. W przypadku śmierci w wyniku wypadku komunikacyjnego taką szkodą będą chociażby wszelkie straty natury emocjonalnej. Rolą zadośćuczynienia jest przede wszystkim kompensacja, czyli naprawa krzywdy. W dużym uproszczeniu można ją uznać za rodzaj złagodzenia cierpień, zarówno psychicznych, jak i fizycznych, powstałych u poszkodowanego w wyniku tragicznego zdarzenia. Pod żadnym pozorem nie należy mylić zadośćuczynienia z odszkodowaniem, które ma przede wszystkim pokryć wszelkie straty materialne powstałe w wyniku danego zdarzenia.

Komu przysługuje zadośćuczynienie za śmierć w wypadku komunikacyjnym?

O zadośćuczynienie za śmierć bliskiego w wypadku komunikacyjnym może ubiegać się najbliższa rodzina zmarłego, tzn. krewni zstępni i wstępni pierwszego stopnia. Ponadto, do grona uprawnionych do starania się o tego typu rekompensatę należy zaliczyć osoby pozostające z ofiarą wypadku w ścisłych stosunkach rodzinnych, np. przyrodnie rodzeństwo. Dużą role odgrywają więzi emocjonalne ze zmarłym. Oznacza to, że do żądania zadośćuczynienia uprawnione są również osoby, które pozostawały z ofiarą wypadku w nieformalnym związku. Ważne jest, by wykazać, że za życia poszkodowanego łączyła go z daną osobą mocna i bliska więź.

Co zrobić, by otrzymać zadośćuczynienie za śmierć w wypadku komunikacyjnym?

Aby realnie myśleć o otrzymaniu zadośćuczynienia z tego tytułu, należy zadbać o kilka kwestii formalnych. Po pierwsze, osoba żądająca rekompensaty powinna zgłosić szkodę do ubezpieczyciela lub sprawcy zdarzenia. Wraz z tym konieczne jest wystosowanie swoich żądań. Te powinny realnie pokrywać się z rozmiarami poniesionych w wyniku śmierci bliskiej osoby szkód. Przypomnieć należy, że mowa tu o stratach niematerialnych. Żądania muszą być poparte odpowiednią dokumentacją. Zgodnie z obowiązującymi przepisami kodeksu cywilnego, to na osobie ubiegającej się o rekompensatę spoczywa ciężar udowodnienia, że dane świadczenie jest należne. 

Jakie dokumenty będą potrzebne? Po pierwsze – ubezpieczyciel musi otrzymać jednoznaczne informacje o tym, kto był odpowiedzialny za spowodowanie wypadku komunikacyjnego. Jest to ważne dlatego, by ustalić, który zakład ubezpieczający będzie zobowiązany do pokrycia rekompensaty. Ponadto, należy też wykazać stopień pokrewieństwa ze zmarłym lub udowodnić bardzo bliską relację, jaka istniała między nim a osobą starającą się o zadośćuczynienie jeszcze przed śmiercią. Konieczne jest także przedstawienie dokumentów, które jednoznacznie wykażą, jak zgon bliskiego wpłynął na życie uprawnionego. Mogą to być chociażby wyniki badań psychologicznych czy psychiatrycznych.

Wysokość zadośćuczynienia za śmierć w wypadku komunikacyjnym

Wysokość świadczenia nie jest w żaden sposób uzależniona od sytuacji materialnej zmarłego. Przypomnijmy, że rekompensata tego  rodzaju ma na celu złagodzenie cierpień wywołanych utratą osoby najbliższej. Ogólnie rzecz ujmując, oszacowanie takich strat i przeliczenie ich na pieniądze jest niezwykle trudne. Pod uwagę należy wziąć wszystkie czynniki, które wpłynęły na pogorszenie się sytuacji życiowej po tragicznym zdarzeniu, przy czym nie mówimy tu o stratach materialnych. Żądania określa się na podstawie m.in. rozmiarów ogólnego cierpienia, poczucia osamotnienia, nabytych traum itd.

Zadośćuczynienie za śmierć w wypadku komunikacyjnym – o czym jeszcze warto pamiętać?

Ubieganie się o zadośćuczynienie za śmierć w wypadku jest dla osób uprawnionych procesem trudnym wiążącym się z dużą dawką emocji i bólu. Należy więc przygotować się na to, że sama rozmowa z ubezpieczycielem okaże się dużym wyzwaniem. W takiej sytuacji dobrze jest zwrócić się po pomoc np. doświadczonych prawników.

Ważną informacją jest też to, że zadośćuczynienie to jednorazowa forma rekompensaty. Można ubiegać się o nią tylko raz. Zgłoszenie do ubezpieczyciela powinno wpłynąć w ciągu maksymalnie trzech lat od momentu dowiedzenia się o szkodzie, bez względu na to, ile czasu upłynęło od samego zdarzenia. Wyjątek stanowią sytuację, gdy zdarzenie miało charakter przestępstwa. Wtedy roszczenia przedawniają się z upływem 20 lat od jego popełnienia.

Kontakt

Dane kancelarii

Sobota Jachira Kancelaria Prawna Sp. k.
radca prawny Adam Sobota
ul. Skarbowców 115/7
53-025 Wrocław


Nr rachunku:
25 1090 2402 0000 0001 4737 8356


NIP: 8943102497

REGON: 367017460

W przypadku zapytań o stan sprawy uprzejmie prosimy o wiadomość e-mail celem przygotowania stosownej informacji na podstawie akt i portalu sądowego.


Tel.: 71 737 37 22

Tel.: 500 74 11 97

Tel.: 530 842 583

E-mail: biuro@kancelariasobota.pl


Jak do nas dojechać?

W godzinach szczytu zachęcamy, aby omijać trasę ulicą Zwycięską od ulicy Karkonoskiej, ale kierować się do nas ulicą Ołtaszyńską, a wcześniej ulicą Sudecką. Osoby niezmotoryzowane dojadą do nas autobusami linii 612, 127, 113 oraz 112.

Gdzie zaparkować?

Budynek kancelarii wyposażony jest w mały, bezpłatny parking. Nieopodal znajduje się również supermarket, dysponujący znaczną ilością miejsc postojowych. Zaparkować można również w licznych bocznych uliczkach okalających ulicę Zwycięską, zwłaszcza wzdłuż ul. Obrońców Poczty Gdańskiej.

GDZIE SIĘ SPOTYKAMY?

Kancelaria zapewnia możliwość spotkania i konsultacji w jej siedzibie, w warunkach zapewniających komfort i pełną prywatność. Wedle preferencji możemy również zorganizować spotkanie w jednej z zaprzyjaźnionych wrocławskich kawiarni lub restauracji. Dla klientów spoza Wrocławia oferujemy pomoc prawną z dojazdem na miejsce, po wcześniejszym ustaleniu daty i godziny wizyty.

PŁATNOŚCI

REGULAMINlogo PayU

Lokalizacja

Firma godna zaufania 2020 logo
Orły prawa logo
Orły prawa 2019 logo
Association Europeenne des Avocats European Association of Lawyers - logo
Firma godna zaufania 2020
Gepardy biznesu 2020

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji tutaj.

Kontakt

Dane kancelarii

Sobota Jachira Kancelaria Prawna Sp. k.
radca prawny Adam Sobota
ul. Skarbowców 115/7
53-025 Wrocław


Nr rachunku:
25 1090 2402 0000 0001 4737 8356


NIP: 8943102497

REGON: 367017460

W przypadku zapytań o stan sprawy uprzejmie prosimy o wiadomość e-mail celem przygotowania stosownej informacji na podstawie akt i portalu sądowego.


Tel.: 71 737 37 22

Tel.: 500 74 11 97

Tel.: 530 842 583

E-mail: biuro@kancelariasobota.pl


Jak do nas dojechać?

W godzinach szczytu zachęcami aby dojechać do nas od strony ul. Powstańców Śląskich i dalej ulicy Krzyckiej bądź od strony Kleciny. Osoby niezmotoryzowane mogą skorzystać m.in. z lini tramwajowej nr 17 oraz lini autobusowej nr 107 oraz 133..

Gdzie zaparkować?

Miejsca parkingowego należy szukać w bezpośredniej okolicy budynku, w którym znajduje się kancelaria. Miejsce dookoła niego są bezpłatne i wszyscy klienci kancelarii moga z nich dowoli korzystać.

GDZIE SIĘ SPOTYKAMY?

Spotkania odbywają się w dwóch komfortowych i wyciszonych salkach konferencyjnych, które zapewniają najwyższy poziom komfortu i dyskrecji. W przypadkach indywidualnych istnieje możliwość zorganizowania spotkania również w innych lokalizacjach, w tym w restauracji Przystań Tu przy ul. Zwycięskiej.

PŁATNOŚCI

REGULAMINlogo PayUKarty płatności w Kancelarii Sobota

Lokalizacja

Firma godna zaufania 2020 logo
Orły prawa logo
Orły prawa 2019 logo
Association Europeenne des Avocats European Association of Lawyers - logo
Firma godna zaufania 2020
Gepardy biznesu 2020

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji tutaj.

Informacja o administratorze danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest radca prawny Adam Sobota z Kancelarii Prawnej z siedzibą we Wrocławiu, ul. Zwycięska 20A/110, 53-033 Wrocław. Przetwarzamy Twoje dane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na pytanie zawarte w formularzu kontaktowym. Podstawą przetwarzania jest podjęcie działań na Twoje żądanie przed zawarciem umowy. Twoje dane będą przetwarzane do momentu udzielenia Ci odpowiedzi, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń. Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do udzielenia odpowiedzi na Twoje pytanie. Masz prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich przenoszenia, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu do administratora lub skargi do organu nadzorczego.

Informacja o plikach cookie

Pliki cookies (ciasteczka) to – wg definicji Wikipedii – informacje tekstowe, wysyłane przez serwer WWW i zapisywane po stronie użytkownika (zazwyczaj na twardym dysku). Domyślne parametry ciasteczek pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Ciasteczka są stosowane w przypadku liczników, sond, sklepów internetowych, stron wymagających logowania, reklam i do monitorowania aktywności odwiedzających.

Cele przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies:

  • personalizacja strony internetowej (np: zapamiętanie wybranego rozmiaru czcionki, wybór wersji dla niedowidzących czy wersji kolorystycznej)
  • zapamiętanie danych i wyborów użytkownika (np: brak konieczności wpisywania loginu i hasła za każdym razem na każdej podstronie, pamiętanie loginu przy ponownej wizycie, pamiętanie zawartości koszyka).
  • umożliwienie interakcji z portalami społecznościowymi (np: wyświetlanie Twoich znajomych, fanów czy publikowanie postów na Facebooku i Google+ bezpośrednio z poziomu strony)
  • dostosowanie treści reklamowych wyświetlanych na stronie internetowej
  • tworzenie statystyk strony internetowej oraz statystyk przepływu użytkowników pomiędzy różnymi stronami internetowymi

Poniżej znajdują się linki do zasobów pokazujących, jak można określić warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do plików Cookies za pomocą ustawień najpopularniejszych przeglądarek internetowych

Ze względu na mnogość rozwiązań technologicznych nie jest możliwe zamieszczenie precyzyjnych wytycznych jak określić warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do plików Cookies za pomocą ustawień wszystkich dostępnych telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i oprogramowania zainstalowanego w tym urządzeniu. Niemniej jednak w większości przypadku należy wybrać opcję „Narzędzia” lub „Ustawienia” i tam odszukać sekcję odpowiadającą za konfigurację ustawień plików cookies lub za zarządzanie prywatnością podczas przeglądania Internetu. Szczegółowe informacje dostarcza producent danego urządzenia lub przeglądarki w instrukcji użytkowania lub na swojej stronie internetowej.

ZAMKNIJ

Darmowa analiza umowy

Jeżeli są Państwo zainteresowani sprawdzeniem, czy zawarta umowa kredytu we frankach nadaje się do prowadzenia, a także o jakie kwoty mogą się Państwo starać i ile wynosi wynagrodzenie naszej Kancelarii, uprzejmie zapraszamy do przesyłania skanów zawartej umowy na adres mailowy kancelarii:

biuro@kancelariasobota.pl

ZAMKNIJ

Informacja o administratorze danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Sobota Jachira Kancelaria Prawna Sp. k. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Skarbowców 115/7, 53-025 Wrocław. Przetwarzamy Twoje dane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na pytanie zawarte w formularzu kontaktowym. Podstawą przetwarzania jest podjęcie działań na Twoje żądanie przed zawarciem umowy. Twoje dane będą przetwarzane do momentu udzielenia Ci odpowiedzi, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń. Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do udzielenia odpowiedzi na Twoje pytanie. Masz prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich przenoszenia, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu do administratora lub skargi do organu nadzorczego.

Informacja o plikach cookie

Pliki cookies (ciasteczka) to – wg definicji Wikipedii – informacje tekstowe, wysyłane przez serwer WWW i zapisywane po stronie użytkownika (zazwyczaj na twardym dysku). Domyślne parametry ciasteczek pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Ciasteczka są stosowane w przypadku liczników, sond, sklepów internetowych, stron wymagających logowania, reklam i do monitorowania aktywności odwiedzających.

Cele przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies:

  • personalizacja strony internetowej (np: zapamiętanie wybranego rozmiaru czcionki, wybór wersji dla niedowidzących czy wersji kolorystycznej)
  • zapamiętanie danych i wyborów użytkownika (np: brak konieczności wpisywania loginu i hasła za każdym razem na każdej podstronie, pamiętanie loginu przy ponownej wizycie, pamiętanie zawartości koszyka).
  • umożliwienie interakcji z portalami społecznościowymi (np: wyświetlanie Twoich znajomych, fanów czy publikowanie postów na Facebooku i Google+ bezpośrednio z poziomu strony)
  • dostosowanie treści reklamowych wyświetlanych na stronie internetowej
  • tworzenie statystyk strony internetowej oraz statystyk przepływu użytkowników pomiędzy różnymi stronami internetowymi

Poniżej znajdują się linki do zasobów pokazujących, jak można określić warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do plików Cookies za pomocą ustawień najpopularniejszych przeglądarek internetowych

Ze względu na mnogość rozwiązań technologicznych nie jest możliwe zamieszczenie precyzyjnych wytycznych jak określić warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do plików Cookies za pomocą ustawień wszystkich dostępnych telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i oprogramowania zainstalowanego w tym urządzeniu. Niemniej jednak w większości przypadku należy wybrać opcję „Narzędzia” lub „Ustawienia” i tam odszukać sekcję odpowiadającą za konfigurację ustawień plików cookies lub za zarządzanie prywatnością podczas przeglądania Internetu. Szczegółowe informacje dostarcza producent danego urządzenia lub przeglądarki w instrukcji użytkowania lub na swojej stronie internetowej.

ZAMKNIJ

Darmowa analiza umowy

Jeżeli są Państwo zainteresowani sprawdzeniem, czy zawarta umowa kredytu we frankach nadaje się do prowadzenia, a także o jakie kwoty mogą się Państwo starać i ile wynosi wynagrodzenie naszej Kancelarii, uprzejmie zapraszamy do przesyłania skanów zawartej umowy na adres mailowy kancelarii:

biuro@kancelariasobota.pl

ZAMKNIJ