Frankowi pogromcy mitów CHF - analiza umowy Poradnik frankowicza Nasze wygrane w CHF

W przypadku zapytań o stan sprawy uprzejmie prosimy o wiadomość e-mail celem przygotowania stosownej informacji na podstawie akt i portalu sądowego.


Tel.: 71 737 37 22

Tel.: 500 74 11 97

Tel.: 530 842 583

Upadłość to specjalna procedura przewidziana przez polskie prawo dla m.in. spółek, które są niewypłacalne. Jej główny cel polega na zapewnieniu wierzycielom ochrony przed dokonywaniem przez dłużnika nieuzasadnionego uszczuplania majątku spółki. Dzięki temu istnieje możliwość spłacenia długów w możliwie największym stopniu przy jednoczesnym uniknięciu przez zarząd odpowiedzialności za doprowadzenie firmy do skrajnie niekorzystnego dla niej stanu.

Podstawą do ogłoszenia przez spółkę upadłości jest utrata przez nią zdolności do regulowania wszelkiego rodzaju zobowiązań finansowych. Zgodnie z art. 11 ust. 1a  ustawy Prawo upadłościowe domniemywa się, że dłużnik utracił zdolność do wykonywania swoich wymagalnych zobowiązań pieniężnych, jeżeli opóźnienie w wykonaniu zobowiązań pieniężnych przekracza trzy miesiące. Ponadto ważna jest też wielkość zgromadzonego przez tego rodzaju typ działalności długów. Aby mówić o niewypłacalności, wysokość zobowiązań finansowych powinna przekraczać wartość całego majątku spółki zgromadzonego przez ostatnie 24 miesiące.

Wszystkie powyższe przesłanki świadczące o niewypłacalności spółki są niezwykle istotne, gdyż to od nich zależeć będzie, czy sąd przychyli się do wniosku o ogłoszenie upadłości.

Jak złożyć wniosek o upadłość spółki?

Wniosek o upadłość spółki z ograniczoną odpowiedzialnością może samodzielnie złożyć każdy z członków zarządu. Dokument ten powinien zawierać podstawowe informacje o firmie, której dotyczy upadłość. Mowa tu o nazwie spółki, jej numerze KRS, adresie siedziby oraz danych wszystkich reprezentantów (ewentualnie likwidatorów). Bardzo istotny element wniosku stanowi jego uzasadnienie. W dokumencie muszą znaleźć się wyjaśnienia, dlaczego spółka ma znaleźć się w stanie upadłości.

O tym, czy ostatecznie upadłość zostanie ogłoszona, decyduje właściwy spółce sąd. Ten bardzo dokładnie sprawdzi m.in. aktualną sytuację finansową przedsiębiorstwa. Aby cały proces przebiegł możliwie najszybciej, warto do wniosku dołączyć odpowiednie załączniki – m.in. wykaz majątku (wraz z szacunkową wyceną składników wchodzących w jego skład), bilans (sporządzony w ciągu ostatnich 30 dni przed dniem złożenia wniosku), spis wierzycieli oraz wykaz wszystkich wydanych przeciwko spółce tytułów  wykonawczych i egzekucyjnych.

Wniosek o upadłość spółki należy złożyć w terminie nieprzekraczającym 30 dni od momentu pojawienia się przesłanek świadczących o niewypłacalności.

Warto wiedzieć, że wniosek o ogłoszenie upadłości spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (będącą jedną z najpopularniejszych form prowadzenia w Polsce działalności gospodarczej) może złożyć kurator rejestrowy powołany na podstawie przepisów o Krajowym Rejestrze Sądowym. Ponadto uprawniony do tego jest sam wierzyciel zadłużonej spółki.

Upadłość a odpowiedzialność zarządu spółki

Jeśli sąd przychyli się do złożonego wniosku i ogłosi upadłość spółki, rodzi to powstanie bardzo konkretnych następstw prawnych. W pierwszej kolejności do postępowania włącza się syndyk, który zajmuje się sprzedażą majątku i rozlicza się na podstawie zdobytych środków z wierzycielami. Syndyk ma też wgląd do całej dokumentacji spółki, sporządza jej bilans i samodzielnie informuje wierzycieli o ogłoszeniu upadłości danego przedsiębiorstwa.

Upadłość ma w teorii uchronić zarząd spółki przed pociągnięciem do odpowiedzialności za jej długi i bankructwo. W rzeczywistości, nawet przy oficjalnie ogłoszonej upadłości, członkowie mogą odpowiedzieć za nierentowną politykę firmy, o ile przyczynią się do zwiększenia zobowiązań spółki. Z tego względu bardzo istotne jest dopilnowanie terminu złożenia wniosku upadłościowego. Przekroczenie ostatecznej daty przedłożenia dokumentu będzie traktowane jako działanie na szkodę firmy.

Kiedy sąd oddali wniosek o ogłoszenie upadłości?

Istnieje kilka przesłanek, które mogą zaważyć o tym, że sąd nie przychyli się do wniosku o uznanie upadłości. Zaliczyć do nich należy chociażby brak posiadanego przez spółkę majątku, majątek spółki nie wystarcza na pokrycie kosztów postępowania lub wystarcza jedynie na pokrycie kosztów postępowania, majątek spółki jest obciążony hipoteką, zastawem, zastawem rejestrowym, zastawem skarbowym lub hipoteką morską w taki sposób, że pozostały jej majątek nie wystarcza na zaspokojenie kosztów postępowania, okres niewypłacalności jest krótszy niż trzy miesiące, a wysokość zobowiązań nie przekracza wartości majątku z ostatnich dwóch lat funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Upadłość spółki – informacje dodatkowe

Postępowania upadłościowe kończy się na decyzję sądu. Spółka ulega likwidacji i zostaje wykreślona z KRS. Wniosek o to składa z kolei syndyk.

Składając wniosek o upadłość, należy uiścić określone przepisami prawa opłaty. Ich łączna wartość wynosi 6 882,99 zł.

W całym procesie upadłościowym spółki bardzo przydatne jest wsparcie doświadczonej kancelarii prawnej. Pomoc ze strony wyspecjalizowanych w prawie gospodarczym prawników zdecydowanie usprawnia proces spłaty należności wierzycielom, poczynając od indywidualnej analizy sytuacji finansowej przedsiębiorstwa, poprzez prawidłowe skonstruowanie wniosku i rozwianie wszelkich wątpliwości związanych z przebiegiem postępowania upadłościowego.

Jeśli potrzebują Państwo takiego wsparcia ze strony naszej kancelarii, zapraszamy do kontaktu.

Kontakt

Dane kancelarii

Sobota Jachira Kancelaria Prawna Sp. k.
radca prawny Adam Sobota
ul. Skarbowców 115/7
53-025 Wrocław


Nr rachunku:
25 1090 2402 0000 0001 4737 8356


NIP: 8943102497

REGON: 367017460

W przypadku zapytań o stan sprawy uprzejmie prosimy o wiadomość e-mail celem przygotowania stosownej informacji na podstawie akt i portalu sądowego.


Tel.: 71 737 37 22

Tel.: 500 74 11 97

Tel.: 530 842 583

E-mail: biuro@kancelariasobota.pl


Jak do nas dojechać?

W godzinach szczytu zachęcamy, aby omijać trasę ulicą Zwycięską od ulicy Karkonoskiej, ale kierować się do nas ulicą Ołtaszyńską, a wcześniej ulicą Sudecką. Osoby niezmotoryzowane dojadą do nas autobusami linii 612, 127, 113 oraz 112.

Gdzie zaparkować?

Budynek kancelarii wyposażony jest w mały, bezpłatny parking. Nieopodal znajduje się również supermarket, dysponujący znaczną ilością miejsc postojowych. Zaparkować można również w licznych bocznych uliczkach okalających ulicę Zwycięską, zwłaszcza wzdłuż ul. Obrońców Poczty Gdańskiej.

GDZIE SIĘ SPOTYKAMY?

Kancelaria zapewnia możliwość spotkania i konsultacji w jej siedzibie, w warunkach zapewniających komfort i pełną prywatność. Wedle preferencji możemy również zorganizować spotkanie w jednej z zaprzyjaźnionych wrocławskich kawiarni lub restauracji. Dla klientów spoza Wrocławia oferujemy pomoc prawną z dojazdem na miejsce, po wcześniejszym ustaleniu daty i godziny wizyty.

PŁATNOŚCI

REGULAMINlogo PayU

Lokalizacja

Firma godna zaufania 2020 logo
Orły prawa logo
Orły prawa 2019 logo
Association Europeenne des Avocats European Association of Lawyers - logo
Firma godna zaufania 2020
Gepardy biznesu 2020

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji tutaj.

Kontakt

Dane kancelarii

Sobota Jachira Kancelaria Prawna Sp. k.
radca prawny Adam Sobota
ul. Skarbowców 115/7
53-025 Wrocław


Nr rachunku:
25 1090 2402 0000 0001 4737 8356


NIP: 8943102497

REGON: 367017460

W przypadku zapytań o stan sprawy uprzejmie prosimy o wiadomość e-mail celem przygotowania stosownej informacji na podstawie akt i portalu sądowego.


Tel.: 71 737 37 22

Tel.: 500 74 11 97

Tel.: 530 842 583

E-mail: biuro@kancelariasobota.pl


Jak do nas dojechać?

W godzinach szczytu zachęcami aby dojechać do nas od strony ul. Powstańców Śląskich i dalej ulicy Krzyckiej bądź od strony Kleciny. Osoby niezmotoryzowane mogą skorzystać m.in. z lini tramwajowej nr 17 oraz lini autobusowej nr 107 oraz 133..

Gdzie zaparkować?

Miejsca parkingowego należy szukać w bezpośredniej okolicy budynku, w którym znajduje się kancelaria. Miejsce dookoła niego są bezpłatne i wszyscy klienci kancelarii moga z nich dowoli korzystać.

GDZIE SIĘ SPOTYKAMY?

Spotkania odbywają się w dwóch komfortowych i wyciszonych salkach konferencyjnych, które zapewniają najwyższy poziom komfortu i dyskrecji. W przypadkach indywidualnych istnieje możliwość zorganizowania spotkania również w innych lokalizacjach, w tym w restauracji Przystań Tu przy ul. Zwycięskiej.

PŁATNOŚCI

REGULAMINlogo PayUKarty płatności w Kancelarii Sobota

Lokalizacja

Firma godna zaufania 2020 logo
Orły prawa logo
Orły prawa 2019 logo
Association Europeenne des Avocats European Association of Lawyers - logo
Firma godna zaufania 2020
Gepardy biznesu 2020

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji tutaj.

Informacja o administratorze danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest radca prawny Adam Sobota z Kancelarii Prawnej z siedzibą we Wrocławiu, ul. Zwycięska 20A/110, 53-033 Wrocław. Przetwarzamy Twoje dane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na pytanie zawarte w formularzu kontaktowym. Podstawą przetwarzania jest podjęcie działań na Twoje żądanie przed zawarciem umowy. Twoje dane będą przetwarzane do momentu udzielenia Ci odpowiedzi, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń. Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do udzielenia odpowiedzi na Twoje pytanie. Masz prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich przenoszenia, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu do administratora lub skargi do organu nadzorczego.

Informacja o plikach cookie

Pliki cookies (ciasteczka) to – wg definicji Wikipedii – informacje tekstowe, wysyłane przez serwer WWW i zapisywane po stronie użytkownika (zazwyczaj na twardym dysku). Domyślne parametry ciasteczek pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Ciasteczka są stosowane w przypadku liczników, sond, sklepów internetowych, stron wymagających logowania, reklam i do monitorowania aktywności odwiedzających.

Cele przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies:

  • personalizacja strony internetowej (np: zapamiętanie wybranego rozmiaru czcionki, wybór wersji dla niedowidzących czy wersji kolorystycznej)
  • zapamiętanie danych i wyborów użytkownika (np: brak konieczności wpisywania loginu i hasła za każdym razem na każdej podstronie, pamiętanie loginu przy ponownej wizycie, pamiętanie zawartości koszyka).
  • umożliwienie interakcji z portalami społecznościowymi (np: wyświetlanie Twoich znajomych, fanów czy publikowanie postów na Facebooku i Google+ bezpośrednio z poziomu strony)
  • dostosowanie treści reklamowych wyświetlanych na stronie internetowej
  • tworzenie statystyk strony internetowej oraz statystyk przepływu użytkowników pomiędzy różnymi stronami internetowymi

Poniżej znajdują się linki do zasobów pokazujących, jak można określić warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do plików Cookies za pomocą ustawień najpopularniejszych przeglądarek internetowych

Ze względu na mnogość rozwiązań technologicznych nie jest możliwe zamieszczenie precyzyjnych wytycznych jak określić warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do plików Cookies za pomocą ustawień wszystkich dostępnych telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i oprogramowania zainstalowanego w tym urządzeniu. Niemniej jednak w większości przypadku należy wybrać opcję „Narzędzia” lub „Ustawienia” i tam odszukać sekcję odpowiadającą za konfigurację ustawień plików cookies lub za zarządzanie prywatnością podczas przeglądania Internetu. Szczegółowe informacje dostarcza producent danego urządzenia lub przeglądarki w instrukcji użytkowania lub na swojej stronie internetowej.

ZAMKNIJ

Darmowa analiza umowy

Jeżeli są Państwo zainteresowani sprawdzeniem, czy zawarta umowa kredytu we frankach nadaje się do prowadzenia, a także o jakie kwoty mogą się Państwo starać i ile wynosi wynagrodzenie naszej Kancelarii, uprzejmie zapraszamy do przesyłania skanów zawartej umowy na adres mailowy kancelarii:

biuro@kancelariasobota.pl

ZAMKNIJ

Informacja o administratorze danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Sobota Jachira Kancelaria Prawna Sp. k. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Skarbowców 115/7, 53-025 Wrocław. Przetwarzamy Twoje dane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na pytanie zawarte w formularzu kontaktowym. Podstawą przetwarzania jest podjęcie działań na Twoje żądanie przed zawarciem umowy. Twoje dane będą przetwarzane do momentu udzielenia Ci odpowiedzi, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń. Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do udzielenia odpowiedzi na Twoje pytanie. Masz prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich przenoszenia, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu do administratora lub skargi do organu nadzorczego.

Informacja o plikach cookie

Pliki cookies (ciasteczka) to – wg definicji Wikipedii – informacje tekstowe, wysyłane przez serwer WWW i zapisywane po stronie użytkownika (zazwyczaj na twardym dysku). Domyślne parametry ciasteczek pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Ciasteczka są stosowane w przypadku liczników, sond, sklepów internetowych, stron wymagających logowania, reklam i do monitorowania aktywności odwiedzających.

Cele przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies:

  • personalizacja strony internetowej (np: zapamiętanie wybranego rozmiaru czcionki, wybór wersji dla niedowidzących czy wersji kolorystycznej)
  • zapamiętanie danych i wyborów użytkownika (np: brak konieczności wpisywania loginu i hasła za każdym razem na każdej podstronie, pamiętanie loginu przy ponownej wizycie, pamiętanie zawartości koszyka).
  • umożliwienie interakcji z portalami społecznościowymi (np: wyświetlanie Twoich znajomych, fanów czy publikowanie postów na Facebooku i Google+ bezpośrednio z poziomu strony)
  • dostosowanie treści reklamowych wyświetlanych na stronie internetowej
  • tworzenie statystyk strony internetowej oraz statystyk przepływu użytkowników pomiędzy różnymi stronami internetowymi

Poniżej znajdują się linki do zasobów pokazujących, jak można określić warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do plików Cookies za pomocą ustawień najpopularniejszych przeglądarek internetowych

Ze względu na mnogość rozwiązań technologicznych nie jest możliwe zamieszczenie precyzyjnych wytycznych jak określić warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do plików Cookies za pomocą ustawień wszystkich dostępnych telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i oprogramowania zainstalowanego w tym urządzeniu. Niemniej jednak w większości przypadku należy wybrać opcję „Narzędzia” lub „Ustawienia” i tam odszukać sekcję odpowiadającą za konfigurację ustawień plików cookies lub za zarządzanie prywatnością podczas przeglądania Internetu. Szczegółowe informacje dostarcza producent danego urządzenia lub przeglądarki w instrukcji użytkowania lub na swojej stronie internetowej.

ZAMKNIJ

Darmowa analiza umowy

Jeżeli są Państwo zainteresowani sprawdzeniem, czy zawarta umowa kredytu we frankach nadaje się do prowadzenia, a także o jakie kwoty mogą się Państwo starać i ile wynosi wynagrodzenie naszej Kancelarii, uprzejmie zapraszamy do przesyłania skanów zawartej umowy na adres mailowy kancelarii:

biuro@kancelariasobota.pl

ZAMKNIJ