Pozew grupowy COVID CHF - analiza umowy Poradnik frankowicza Nasze wygrane w CHF

W przypadku zapytań o stan sprawy uprzejmie prosimy o wiadomość e-mail celem przygotowania stosownej informacji na podstawie akt i portalu sądowego.


Tel.: 71 737 37 22

Tel.: 500 74 11 97

Tel.: 530 842 583

NAJBARDZIEJ DOTKNIĘTE BRANŻE


Rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii wprowadzono ograniczenia oraz zakazy prowadzenia niektórych działalności gospodarczych. Wprowadzone sankcje dotknęły m.in.:

  • Baseny, aquaparki i siłownie
  • Hotele i miejsca noclegowe
  • Restauracje oraz działalności gastronomiczne
  • Kina i centra kultury
  • dyskoteki i kluby nocne
  • organizatorów wydarzeń sportowych
  • kasyna
  • zakłady fryzjerskie, salony tatuażu i piercingu
  • przewoźników
  • wesołe miasteczka, centra rozrywki i rekreacji
  • centra handlowe
  • agencje reklamowe
  • pozostałe branże

POZEW GRUPOWY PRZEDSIĘBIORCÓW – SKUTEK WPROWADZONYCH RESTRYKCJI


Efektem wprowadzonych restrykcji stał się drastyczny spadek dochodów wielu przedsiębiorców. Powiększająca się strata spowodowała, że wielu z nich albo nie wróci już do prowadzenia swoich firm w ogóle, albo będzie musiała istotnie zmniejszyć skalę prowadzonych przedsiębiorstw. Duża część z przedsiębiorców otrzymała nieproporcjonalną do rozmiarów poniesionej szkody pomoc ze strony państwa, a spora grupa dodatkowo nie otrzymała żadnej pomocy. Dotyczy to zarówno firm z wieloletnim doświadczeniem, jak również początkujących i dobrze rokujących podmiotów, która z dnia na dzień musiały przeorganizować strefę swojej działalności gospodarczej.

MOŻLIWOŚĆ UZYSKANIA ODSZKODOWANIA OD SKARBU PAŃSTWA


W ocenie naszej Kancelarii nałożone przez Radę Ministrów restrykcje nie zostały wprowadzone zgodnie z polskim prawem konstytucyjnym. Zgodnie z art. 31 ust. 1 Konstytucji RP:
Ograniczenia w zakresie korzystania z konstytucyjnych wolności i praw mogą być ustanawiane tylko w ustawie i tylko wtedy, gdy są konieczne w w demokratycznym państwie dla jego bezpieczeństwa lub porządku publicznego, bądź dla ochrony środowiska, zdrowia i moralności publicznej, albo wolności i praw innych osób. Ograniczenia te nie mogą naruszać istoty wolności i praw.

Ponadto, w myśl art. 22 ust. 3 Konstytucji RP Ograniczenie wolności działalności gospodarczej jest dopuszczalne tylko w drodze ustawy i tylko ze względu na ważny interes publiczny. Jedyne ograniczenia tego rodzaju mogłyby być wprowadzane drogą ustawy w związku z wprowadzeniem stanu klęski żywiołowej (art. 233 ust. 3 Konstytucji RP). Ze względu na naruszenie powyższych zasad, w ocenie naszej Kancelarii na podstawie art. 417 oraz 417 1 kodeksu cywilnego jak najbardziej uzasadnionym jest dochodzenie odszkodowania od Skarbu Państwa przez przedsiębiorców, którzy z powodu restrykcji ponieśli szkodę oraz utracili swoje korzyści.

Z tych względów Kancelaria utworzyła zespół ekspercki powołany do przygotowania pozwu grupowego oraz reprezentacji tych przedsiębiorców, którzy zamierzają uzyskać odszkodowanie od Skarbu Państwa w związku z bezprawnie wprowadzonymi restrykcjami. Jednocześnie intencją naszej Kancelarii nie jest negowanie istnienia wirusa COVID-19, jego negatywnych skutków zdrowotnych, ani również kwestionowanie słuszności programu szczepiennego oraz szeregu negatywnych skutków obecnej pandemii. Stoimy jedynie na stanowisku, że działania podejmowane przez władze państwa polskiego powinny opierać się na zasadzie legalizmu i respektować powszechnie obowiązujący porządek prawny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę skutki błędnie skoordynowanych działań w stosunku do grupy obywateli, którzy mają istotny wpływ na stan gospodarki.

DOKUMENTY NIEZBĘDNE DO BEZPŁATNEJ ANALIZY


W przypadku spółek prawa handlowego, prosimy o przygotowanie:

1) bilansu oraz rachunku zysków i strat za rok 2018, 2019 oraz 2020, ewentualnie także zestawienie zmian w kapitale zakładowym (jeśli takie zmiany były w tym okresie);

2) rachunku zysków i strat (jeśli jest już bilans, to również) od 1.01.2021 r. do teraz;

3) zestawienie okresów w roku 2020, w których nie osiągali Państwo żadnych przychodów ze względu na restrykcje (jeśli takich okresów nie było (a przychody po prostu drastycznie spadły), to proszę jedynie to potwierdzić;

4) rozliczenie księgowe otrzymanej pomocy z tytułu COVID-19 (w tym łącznej wysokości otrzymanej pomocy od państwa oraz składników tej pomocy, np. ulga na ZUS, świadczenie z PFR, postojowe, etc.).


Przedsiębiorców jednoosobowych (bądź spółki cywilne), prosimy o przygotowanie:
1) składanych deklaracji podatkowych w ramach działalności za lata 2018, 2019 oraz 2020 (jeśli za rok 2020 nie zostało jeszcze złożone, proszę o samą deklarację, która będzie składana);

2) księgi przychodów i rozchodów (KPiR) za lata 2018, 2019 oraz 2020;

3) księgę przychodów i rozchodów (KPiR) za okres od 1.01.2021 do teraz;

4) zestawienie okresów w roku 2020, w których nie osiągali Państwo żadnych przychodów ze względu na restrykcje (jeśli takich okresów nie było (a przychody po prostu drastycznie spadły), to proszę jedynie to potwierdzić;

5) rozliczenie księgowe otrzymanej pomocy z tytułu COVID-19 (w tym łącznej wysokości otrzymanej pomocy od państwa oraz składników tej pomocy, np. ulga na ZUS, świadczenie z PFR, postojowe, etc.).


ZBIERAMY SKŁAD PIERWSZEJ GRUPY POSZKODOWANYCH !


Osoby zainteresowane reprezentacją w pierwszej grupie prosimy o wysyłanie zgłoszeń na adres:

pozewgrupowy@kancelariasobota.pl

Termin na zgłoszenie do pierwszej grupy: 31.04.2021 r.
Analiza możliwości dochodzenia roszczeń jest w pełni bezpłatna.
Pozostajemy z poważaniem,
Wspólnicy Kancelarii, radca prawny Adam Sobota i Partner Zarządzający Jędrzej Jachira

Kontakt

Dane kancelarii

Sobota Jachira Kancelaria Prawna Sp. k.
radca prawny Adam Sobota
ul. Skarbowców 115/7
53-025 Wrocław


Nr rachunku:
25 1090 2402 0000 0001 4737 8356


NIP: 8943102497

REGON: 367017460

W przypadku zapytań o stan sprawy uprzejmie prosimy o wiadomość e-mail celem przygotowania stosownej informacji na podstawie akt i portalu sądowego.


Tel.: 71 737 37 22

Tel.: 500 74 11 97

Tel.: 530 842 583

E-mail: biuro@kancelariasobota.pl


Jak do nas dojechać?

W godzinach szczytu zachęcamy, aby omijać trasę ulicą Zwycięską od ulicy Karkonoskiej, ale kierować się do nas ulicą Ołtaszyńską, a wcześniej ulicą Sudecką. Osoby niezmotoryzowane dojadą do nas autobusami linii 612, 127, 113 oraz 112.

Gdzie zaparkować?

Budynek kancelarii wyposażony jest w mały, bezpłatny parking. Nieopodal znajduje się również supermarket, dysponujący znaczną ilością miejsc postojowych. Zaparkować można również w licznych bocznych uliczkach okalających ulicę Zwycięską, zwłaszcza wzdłuż ul. Obrońców Poczty Gdańskiej.

GDZIE SIĘ SPOTYKAMY?

Kancelaria zapewnia możliwość spotkania i konsultacji w jej siedzibie, w warunkach zapewniających komfort i pełną prywatność. Wedle preferencji możemy również zorganizować spotkanie w jednej z zaprzyjaźnionych wrocławskich kawiarni lub restauracji. Dla klientów spoza Wrocławia oferujemy pomoc prawną z dojazdem na miejsce, po wcześniejszym ustaleniu daty i godziny wizyty.

PŁATNOŚCI

REGULAMINlogo PayU

Lokalizacja

Firma godna zaufania 2020 logo
Orły prawa logo
Orły prawa 2019 logo
Association Europeenne des Avocats European Association of Lawyers - logo
Firma godna zaufania 2020
Gepardy biznesu 2020

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji tutaj.


Informacja o administratorze danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Sobota Jachira Kancelaria Prawna Sp. k. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Skarbowców 115/7, 53-025 Wrocław. Przetwarzamy Twoje dane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na pytanie zawarte w formularzu kontaktowym. Podstawą przetwarzania jest podjęcie działań na Twoje żądanie przed zawarciem umowy. Twoje dane będą przetwarzane do momentu udzielenia Ci odpowiedzi, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń. Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do udzielenia odpowiedzi na Twoje pytanie. Masz prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich przenoszenia, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu do administratora lub skargi do organu nadzorczego.

Informacja o plikach cookie

Pliki cookies (ciasteczka) to – wg definicji Wikipedii – informacje tekstowe, wysyłane przez serwer WWW i zapisywane po stronie użytkownika (zazwyczaj na twardym dysku). Domyślne parametry ciasteczek pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Ciasteczka są stosowane w przypadku liczników, sond, sklepów internetowych, stron wymagających logowania, reklam i do monitorowania aktywności odwiedzających.

Cele przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies:

  • personalizacja strony internetowej (np: zapamiętanie wybranego rozmiaru czcionki, wybór wersji dla niedowidzących czy wersji kolorystycznej)
  • zapamiętanie danych i wyborów użytkownika (np: brak konieczności wpisywania loginu i hasła za każdym razem na każdej podstronie, pamiętanie loginu przy ponownej wizycie, pamiętanie zawartości koszyka).
  • umożliwienie interakcji z portalami społecznościowymi (np: wyświetlanie Twoich znajomych, fanów czy publikowanie postów na Facebooku i Google+ bezpośrednio z poziomu strony)
  • dostosowanie treści reklamowych wyświetlanych na stronie internetowej
  • tworzenie statystyk strony internetowej oraz statystyk przepływu użytkowników pomiędzy różnymi stronami internetowymi

Poniżej znajdują się linki do zasobów pokazujących, jak można określić warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do plików Cookies za pomocą ustawień najpopularniejszych przeglądarek internetowych

Ze względu na mnogość rozwiązań technologicznych nie jest możliwe zamieszczenie precyzyjnych wytycznych jak określić warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do plików Cookies za pomocą ustawień wszystkich dostępnych telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i oprogramowania zainstalowanego w tym urządzeniu. Niemniej jednak w większości przypadku należy wybrać opcję „Narzędzia” lub „Ustawienia” i tam odszukać sekcję odpowiadającą za konfigurację ustawień plików cookies lub za zarządzanie prywatnością podczas przeglądania Internetu. Szczegółowe informacje dostarcza producent danego urządzenia lub przeglądarki w instrukcji użytkowania lub na swojej stronie internetowej.

ZAMKNIJ

Darmowa analiza umowy

Jeżeli są Państwo zainteresowani sprawdzeniem, czy zawarta umowa kredytu we frankach nadaje się do prowadzenia, a także o jakie kwoty mogą się Państwo starać i ile wynosi wynagrodzenie naszej Kancelarii, uprzejmie zapraszamy do przesyłania skanów zawartej umowy na adres mailowy kancelarii:

biuro@kancelariasobota.pl

ZAMKNIJ